wtorek, 5 marca 2013

O, moja Warszawo wyśniona.





Dziś nietypowo

 Seweryn Krajewski
Piosenka o mojej Warszawie
 
(fragment)



Warszawo, kochana Warszawo!
Tyś treścią mych marzeń, mych snów.
Radosnych przechodniów Twych lawą,
ulicznym rozgwarem i wrzawą.

Ty wołasz mnie, wołasz stęskniona
upojnych piosenek i słów.
Jak bardzo dziś pragnę zobaczyć Cię znów.


Jak pragnąłbym krokiem beztroskim
przemierzyć przestrzeni twej szmat.
Bez celu się przejść Marszałkowską,
na Wisłę napatrzeć się z mostu.

Dziewiątką pojechać w Aleje,
Krakowskim się wpleść w Nowy Świat.
I ujrzeć jak dawniej, za młodych mych lat,
jak do mnie, Warszawo, się śmiejesz.
.
 
Polecam polączenie trochę historii i nowoczesności co tworzy piękną muzę - i daje bardzo przyjemny i relaksujący spacer, z daleka od polityki i naszego codziennego "cyrku" :)
















Źdjęcia:Wp,GW


Przyznać z ręką na sercu - kto z Was myślał 10 lat temu nie więcej, że nasza Warszawa będzie taka piękna? 
Zapraszam również tu, to Warszawa jakiej nie znacie
 http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=20542


PROMUJ

11 komentarzy:

  1. leon-warszawiak5 marca 2013 14:09

    Gdyby nie Ty, pewnie nigdy nie trafiłbym w te rejony Warszawy jakie sa w linku na koncu


    Pozdrawiam i dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Każde miasto ma takie swojskie klimaty, lecz w natłoku zajęć i codziennej walce z szarością przetrwania, nawet ich nie zauważamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Slabo znam Warszawę i co roku mam plany na pospacerowanie po stolicy a może w tym roku sie uda? Chętnie oglądam warszawskie galerie takie jak ta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za ten "kawałek" Warszawy... wiele "spojrzeń" po raz pierwszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I pomyśleć,że to było kiedyś morze ruin..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokladnie sobie to samo pomyslałem

      Usuń
  6. Szkoda, że nie wstawiłaś muzy, ale i tak jest super. Całkiem miłe to bagienko :) Gratuluję pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Plac Zbawiciela jest po prostu niesamowity z poziomu chodnika, a z góry to już całkowity odjazd ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczescie nie widac dziurawych chodnikow ...

      Usuń
    2. Te kamienice od frontu, to jeszcze OK. Ale od podwórza zgroza ! Brud, smród i ubóstwo.Jak na Starówce.

      Usuń
  8. Jesteś bezczelny i nieodpowiedzialny. Nie wolno tak niczego pokazywać. Nalezy pokazywać jak Daniela, Bambina i to bez pokazywania frontu.
    Dzięki, bo z przyjemnością pooglądałem bo w stolicy nie byłem 23 lata.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń